OY Skandinaviska Träimport AB logotype

LEHDISTÖTIEDOTE SKANDINAVISKA TRÄIMPORT

31-08-15

OY SKANDINAVISKA TRÄIMPORT AB LAAJENTAA

Skandinaviska Träimport laajentaa tuotevalikoimiaan ja markkina-aluettaan.

Vuodesta 1968 toiminut yhtiö, jolla on laaja toimittajaverkosto sekä tietämys korkealuokkaisista
puuraaka-aineista puuta käyttävälle ja veneteollisuudelle, laajentaa nyt myös rakennustarvikemarkkinoille.

Yhteistyössä ruotsalaisen emoyhtiön Kärnsund Wood Link AB:n kanssa, joka on omistanut yhtiön
vuodesta 1985, Skandinaviska Träimport laajentaa markkina-aluettaan sekä merkittävästi kasvattaa
tuotevalikoimiaan kaikille asiakassegmenteilleen. Tiivistyvä operatiivinen yhteistyö emoyhtiön kanssa tarkoittaa myös kasvavia synergiaetuja hankintakanavien osalta, joka merkitsee entistäkin kilpailukykyisempiä tarjouksia asiakaskunnalle.

”Asiakkaamme puunjalostuksessa, veneteollisuudessa ja nyt myös rakennusteollisuudessa luottavat kunnianhimoomme olla osa heidän päätöksentekoprosessiaan. Yhdistämällä hankinnan, tietämyksen, kokemuksen ja sitoutumisen laatuun autamme asiakkaitamme valitsemaan tuottavampia puumateriaaleja. Konsernin yhteistyöhanke on pitkäntähtäimen tavoite joka laajentaa ja vahvistaa
Skandinaviska Träimportin markkina-asemaa. Tavoitteenamme on tehdä jo ennestään erittäin
hyvästä yhtiöstä vieläkin parempi houkuttelevalla hinnoittelulla ja paremmalla asiakaspalvelulla,
yhdistämällä huippuluokan puupohjaiset tuotteet markkinoiden johtavaan asiantuntemukseen.
”Sanoo Kjell Kärnsund, Skandinaviska Träimportin hallituksen puheenjohtaja.

Samaan aikaan markkinointialoitteen kanssa Skandinaviska Träimport lanseeraa uuden yritysprofiilin
ja uudistetut nettisivut – www.traimport.fi

Perustamisvuodestaan 1968 lähtien Skandinaviska Träimport on toimittanut puu- ja puupohjaisia materiaaleja eri puolilla maailmaa sijaitsevilta toimittajilta asiakkaillemme Suomessa ja naapurimaissa. Tällä hetkellä konttorimme sijaitsee Lahden eteläpuolella Jokimaalla. Yhdessä ruotsalaisen emoyhtiömme Kärnsund Wood Linkin kanssa muodostamme konsernin, jossa on noin 25 työntekijää. Konsernin kokonaisliikevaihto on noin 22 miljoonaa euroa.

Yhteystiedot:
Esa Eskelinen, T. +358 400 347 271, esa.eskelinen@traimport.fi
Kjell Kärnsund, T. +46 31 778 68 52, kjell.karnsund@karnsund.se
www.traimport.fi
www.karnsund.se

karnsund-wood-link-download-pdf-icon-60  LATAA LEHDISTÖTIEDOTE
IN ENGLISH

PRESS-RELEASE SKANDINAVISKA TRÄIMPORT

August 31, 2015

OY SKANDINAVISKA TRÄIMPORT AB EXPANDS

EXTENDED CUSTOMER SEGMENTS & MORE PRODUCTS

Skandinaviska Träimport is expanding the product range and moving into a wider market area.

The company that since 1968 has been a stable supplier with extensive knowledge in sourcing and delivering high-end wood based materials to the manufacturing industry and boatyards, now launch a marketing initiative that also caters to the building materials trade.

In cooperation with the Swedish parent company Kärnsund Wood Link AB, who has owned the company since 1985, Skandinaviska Träimport is now at the same time as addressing a wider market also presenting a significant increase in the product range of proven wood-based materials across all the customer segments. Extending the operational cooperation with the parent company also means synergies in the form of joint global purchasing channels and the possibility of making even more competitive offerings.

“Our customers in manufacturing, boat building and now the building materials trade rely on our ambition to be a part of their decision-making process. We bring together our sourcing ability, knowledge, experience and commitment to quality to help our customers to make profitable choices of wood-based materials.  The joint Group initiative is a long-term objective that broadens and strengthens Skandinaviska Träimport’s market position. Our goal is to make an already very good company even better with attractive pricing and improved customer service, combining high end wood-based products with market leading expertise. “- Says Kjell Kärnsund, Chairman at Skandinaviska Träimport.

In connection with the presentation of the market initiative, Scandinavian Träimport has launched a new corporate profile and a new expanded website – www.traimport.fi.

OY Skandinaviska Träimport AB was founded in 1968 and has since delivered wood and wood-based materials from suppliers worldwide to customers in northern Europe. The company is based in Lahti, Finland, and is together with the Swedish parent company Kärnsund Wood Link AB, a corporate group with a global network in the industry, 25 employees and annual sales of about 22 million euros.

Contact:
Esa Eskelinen, T. +358 400 347 271, esa.eskelinen@traimport.fi